Waardevolste luxemerken van 2011
De meest waardevolle luxemerken van 2011 zijn bekend. Louis Vuitton is wederom het meest waardevolle merk ter wereld.
Millward Brown Optimor heeft de waardevolste luxemerken van 2011 op een rij gezet. Louis Vuitton staat ook dit jaar weer met stip op nummer 1. De merkwaarde van het Franse Louis Vuitton is in 2011 met maar liefst 23 procent gestegen naar $24.312 miljard.
Naast de nummer 1 positie worden ook de 2de tot en met de 4de plek van de top 10 waardevolste luxemerken bezet door dezelfde merken als vorig jaar. Zo wordt de tweede plek ingenomen door Hermès gevolgd door Gucci en Chanel. Verder heeft Tiffany & Co de ranglijst vertalen en plaatsgemaakt voor Burberry.
Top 10 waardevolste luxemerken 2011
1. Louis Vuitton
Merkwaarde: gestegen met 23% naar $24,31 miljard
Positie vorig jaar: 1
2. Hermès
Merkwaarde: gestegen met 41% naar $11,92 miljard
Positie vorig jaar: 2
3. Gucci
Merkwaarde: gedaald met 2% naar $7,45 miljard
Positie vorig jaar: 3
4. Chanel
Merkwaarde: gestegen met 23% naar $6,82 miljard
Positie vorig jaar: 4
5. Cartier
Merkwaarde: gestegen met 34% naar $5,33 miljard
Positie vorig jaar: 8
6. Rolex
Merkwaarde: gestegen met 11% naar $5,27 miljard
Positie vorig jaar: 6
7. Hennessy
Merkwaarde: gedaald met 7% naar $5,00 miljard
Positie vorig jaar: 5
8. Moët & Chandon
Merkwaarde: gestegen met 7% naar $4,57 miljard
Positie vorig jaar: 7
9. Fendi
Merkwaarde: gestegen met 7% naar $3,42 miljard
Positie vorig jaar: 9
10. Burberry
Merkwaarde: $3,379 miljard
Positie vorig jaar: stond niet in de top 10