Opening Armani winkel Rotterdam

Shoppen door mode modeblog


Afgelopen zaterdag werd in Rotterdam een nieuwe Armani winkel geopend. De opening was een soft-opening, omdat de officiële opening op 27 augustus plaatsvindt. Modeblogger Tess sprak met Michel van Os die verantwoordelijk is voor de nieuwe Armani winkel.

Wat houdt een soft-opening precies in?
‘Een soft-opening is een opening voor het grote publiek. Doordat we de winkel al openen voor het publiek kunnen we nagaan of alles werkt en gaat zoals het moet gaan. De officiële opening is iets later, op 27 augustus. Dan pakken we groots uit. Na afloop van de opening is er een after party in één van de hipste tenten van Rotterdam.’

Wat kun je vertellen over de nieuwe winkel?
‘De nieuwe winkel is gebouwd volgens The Black Concept van Armani. Dit concept is door Giorgio Armani en een team van architecten bedacht. Het interieur is geïnspireerd op de laatste vernieuwde Armani winkels in Londen, Bangkok, Milaan, Istanbul en Jakarta. Het ziet er werkelijk geweldig uit. Deze week zijn de architecten van Armani langs geweest om alles te controleren. Ook zij waren erg tevreden.’

Waarom hebben jullie gekozen voor deze locatie in Rotterdam?
‘We merken dat Rotterdam steeds meer een internationale uitstraling krijgt. Bovendien is de gemeente bezig om de stad een vernieuwd imago te geven. De stad is dus enorm in ontwikkeling en daar spelen wij met onze nieuwe winkel graag op in.’

Waarvoor kunnen we binnenkort terecht in de nieuwe winkel?
‘In het grootste gedeelte van de winkel zal de Emporio Armani collectie verkocht worden. Deze collectie is enkel verkrijgbaar in onze winkels in Amsterdam en Rotterdam. Daarnaast verkopen we een deel van de Armani Jeans collectie en natuurlijk accessoires, tassen en zonnebrillen.’

Hoe ziet de doelgroep van de nieuwe winkel eruit?
‘Net als bij onze winkel in de P.C. Hooftstraat richten we ons op het hoge segment, echter niet zo hoog als bijvoorbeeld de merken Chanel en Christian Dior. Onze doelgroep bestaat uit werkende mensen tussen de 18 en 50 jaar, die genoeg geld te besteden hebben.’

Was deze investering in crisistijd geen enorm risico?
‘Natuurlijk wel, maar ik vind dat je juist in tijden van crisis moet investeren. Er zijn al veel bedrijven over de kop gegaan, dat creëert ook weer kansen. We weten tegelijkertijd dat mensen niet meer zomaar alles kopen en dat er keuzes gemaakt moeten worden. Met onze nieuwe formule, waarbij we ons meer richten op exclusiviteit, hopen we onze klanten toch aan ons te binden.’