Jimmy Choo chaos bij de H&M

Designers door mode modeblog


Gisteren was het dan zover, de Jimmy Choo collectie lag eindelijk bij de H&M. Al vanaf 05.00 uur verzamelde de eerste kooplustige vrouwen zich voor de deur van de H&M.

Jimmy Choo is niet het eerste bekende merk dat een collectie voor H&M ontwerpt. Modeontwerpers als Viktor & Rolf, Karl Lagerfeld en Roberto Cavalli gingen de Britse schoenenkoning al voor. Omdat tijdens de verkoop van eerdere designercollecties het er niet altijd zacht handig aan toe ging, had H&M zich ditmaal zorgvuldig voorbereid. Zo werden er van tevoren winkelregels bekend gemaakt, mocht je maar een beperkt aantal stuks kopen en was er speciale armband in het leven geroepen, die de shoppers toegang gaf tot het Jimmy Choo schoenen en tassen terrein.

Volgens de woordvoerster van de H&M die de verkoop van de Jimmy Choo collectie als “prettige chaos” omschreef, waren de winkelregels een groot succes. ''Voorheen waren we na vijf minuten al door de voorraad heen, nu heeft iedereen een kans.''

Hoewel H&M beweert dat de lancering van de Jimmy Choo collectie rustig verliep, denken sommige shoppers daar heel anders over. “Toen de deuren van de H&M opende, was het elke vrouw voor zich en was iedereen de regels spontaan vergeten. De sfeer die buiten nog gezellig was had binnen plaats gemaakt voor en hoop ellebogenwerk, geduw en getrek,” aldus de gelukkige eigenaressen van 2 paar Jimmy Choo schoenen.

Een H&M verkoper vertelt: “Ik heb al een aantal designer lanceringen meegemaakt, maar ik heb nog nooit zoiets als dit gezien. Normaal hebben we 1 bewaker, vandaag hebben we er 9. Maar ja, vrouwen en schoenen zijn nu eenmaal een onmogelijke combinatie.”

Kelly, één van de gelukkige eigenaren van de speciale armband stond vooraan toen de deur open ging. “Toen de deur openging werd ik de winkel ingeduwd, of ik nou wilde of niet. Ik moest naar beneden omdat daar de speciale schoenen en tassen ruimte was. Maar het was totale chaos, vrouwen met en zonder armband stormden naar beneden. Van de medewerkers moesten we een rij vormen, iedereen duwde elkaar opzij. Uiteindelijk werden zowel mensen met als zonder armband in groepjes van 20 toegelaten. Na 10 minuten moesten we de ruimte weer verlaten. Het was echt slecht georganiseerd, het deed me denken aan het eerdere Stella McCartney fiasco van H&M. Maar ja het is niet anders, ik heb in ieder geval de spullen waarvoor ik kwam.”

Is het jou niet gelukt om iets van de Jimmy Choo collectie te bemachtigen? Geen nood, kijk dan even op Ebay of op Marktplaats want daar werden gisteren, al tegen het middaguur, de eerste producten aangeboden.