Hoeren in Louis Vuitton campagne?
Dat de modewereld houdt van choqueren is inmiddels wel bekend, maar misschien is Louis Vuitton ditmaal iets te ver gegaan. Het merk heeft er namelijk voor gekozen om hoeren te gebruiken in de nieuwe campagne.
Hoewel Louis Vuitton bekend staat om elegantie, gooit modehuis het in de campagne voor winter 2013 over een geheel andere boeg. In het nieuwe filmpje van het merk zijn de modellen Cara Delevingne en Georgia Jagger namelijk omgetoverd tot hoertjes. De dames struinen in lingerie, bontjassen en zelfs geheel naakt door de straten van Parijs en lonken naar auto’s. Als ze eenmaal opgepikt zijn, worden de modellen naar de Louis Vuitton show van aankomende winter gebracht, waar ze samen met collega Kate Moss op de catwalk schitteren.
Volgens The Sun is de video geen officiële campagnefilm van Louis Vuitton, maar gemaakt door Britse regisseur James Lima voor Love Magazine. Het modehuis wilde dan ook niet reageren op de beelden. Toch veroorzaakt de het filmpje een hoop ophef. Zo Laat Inna Shevchenko, van de Franse feministische groep Femen, weten: “En weer worden naakte vrouwen gebruikt om aandacht te trekken voor de verkoop van kleding.” Een andere actiegroep omschreef het als: “glamouriseren van prostitutie.”
Zelf ben ik ook nooit zo dol op naaktheid in modecampagnes. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het absoluut geen probleem als vrouwen zich sexy kleden. Wat ik alleen niet begrijp is dat modellen in campagnes en in modebladen zo vaak naakt moeten. Als ik een model zie in een leuk rokje en ze is daarboven topless, dan heeft dit voor mij weinig nut. Zo gaat namelijk geen enkele normale vrouw de straat over. Die willen juist weten met welk topje ze dat leuke rokje kunnen combineren.