H&M voert winkelregels in voor Jimmy Choo collectie

Designers door mode modeblog


H&M handhaaft tijdens de verkoop van de Jimmy Choo collectie regels. De modeketen doet dit om chaos in de winkels te voorkomen.

Tijdens de verkoop van de vorige speciale designercollecties die H&M verkocht ging het er vaak hard aan toe. Gillende meiden en vrouwen, getrek en geduw en hier en daar een kleine catfight waren heel normaal. Om dit soort incidenten tijdens de verkoop van de Jimmy Choo collectie te voorkomen stelde H&M een aantal regels op.

De regels die de modeketen opstelde zullen 14 november wereldwijd gehandhaafd worden. Zo moeten de shoppers voordat zij de H&M betreden een rij vormen. De eerste 160 personen ontvangen een armband. Op de armband staat een tijd vermeld waarop je de H&M binnen mag. De tijd die je mag doorbrengen in het Jimmy Choo gedeelte van de winkel is beperkt. Overigens geldt dit limiet alleen voor damesschoenen, -tassen en -accessoires. Voor de dameskleding en de complete herenlijn zijn geen speciale armband nodig.

Het gebied dat alleen toegankelijk is met de armband wordt 2 uur na de opening voor iedereen vrijgegeven. H&M meldt dat een armband overigens geen garantie is voor een aankoop. Volgens de modeketen is het heel goed mogelijk dat de Jimmy Choo collectie al is uitverkocht bij bezoeker 125.