Gucci steunt Unicef
Unicef is mijn lievelings goede doel, omwille van hun elegante initiatieven om geld in te zamelen. Het staat natuurlijk mooi je steentje bij te dragen aan de solidariteit, maar ik steun liever op een manier waaraan ikzelf ook plezier beleef. In deze zin beantwoordt Unicef aan mijn criteria door te delen in de opbrengst van het Bal de France en hun samenwerking met modehuis Gucci.
Sinds 2005 brengt Gucci een speciale accessoire collectie uit waarvan 25% van de opbrengst naar Unicef gaat. Onlangs schonk het Italiaanse label meer dan 5 miljoen dollar aan het kinderfonds. Het geld wordt ander andere besteed aan programma's omtrent hygiëne, bescherming, drinkbaar water, en onderwijs.
Hoewel de collectie altijd heel mooi is,is deze soms niet makkelijk te vinden. Dit jaar is het me eindelijk gelukt! De Gucci winkel in St. Moritz beschikte over de goede doel producten. En ik was meteen verkocht.
Kenmerkend voor de huidige accessoires is de inscriptie "Love Gucci" in een hart. En koesteren we niet allemaal een speciaal plaatsje voor Gucci in ons hart?
'Ik vind het idee van een grote tattoo in de vorm van een hart op onze tassen geweldig. Het is een permanente afdruk, dat je trots mag dragen en dat bij je blijft. Ik denk dat het duidelijk aangeeft wat we doen,' aldus Giannini.
Naast Gucci richten ook andere designers zich op het goede doel. Zo draagt Ralph Lauren al jaren zijn steentje bij aan onderzoek naar borstkanker met zijn Pink Pony collectie.