De It-bag
Tien jaar geleden was je handtas niet meer dan een plek voor je portemonnee en sleutels. Tassen waren simpele en saaie accessoires, samen met schoenen en sieraden zorgden zij voor de finishing touches aan kleding. Zij waren praktisch, functioneel en vooral niet sexy. Niemand maakte veel ophef over handtassen.
Vandaag der dag is een tas een fashion statement, dat meer dan wat dan ook uit je garderobe iets zegt over jezelf. Hoe dingen zo kunnen veranderen? Door slimme marketing, inzetten van sterren en volgens de Britse Telegraph door een toenemende monsterachtige hebzucht.
De wereld is in de ban van tassen. Hoe meer hoe beter. Eentje voor elke outfit. In elke kleur en maat en in een groot aantal begeerlijke combinaties. Tassen zijn nu must-have accessoire, vaarvoor elke vrouw een moord doet. Eindeloze wachtlijsten en onfatsoenlijke veilingen op eBay zijn maar een tipje van de ijsberg. En waarom Allemaal?
Vrouwen willen It-bags voor een aantal redenen. Soms simpelweg om spullen op een stylische manier op te beregen. Maar meestal willen dames een designer tas omdat het belangrijk is voor hun status of omdat het toegang geeft tot de naam van een designer van wie zij de kleding niet kunnen betalen. Daarnaast troosten veel vrouwen zich met de gedachten dat tassen “democratische” zijn. Handtassen zijn niet allen weggelegd voor extreem magere vrouwen. In tassenland bestaat er nou eenmaal niet zoiets als maatje 0!
Binnenkort vind je op Modeblog de It-bags van het afgelopen decennium.