De Bijenkorf probeert het nogmaals online
De Bijenkorf opent volgend jaar een nieuwe webshop, aldus FashionUnited. Het warenhuis onderzoekt momenteel wat daarvoor de beste strategie is. In 2000 was de Bijenkorf een van de eersten die een webshop opende, maar wegens tegenvallende resultaten werd deze begin vorig jaar weer opgeheven.
Volgens de Bijenkorf was het Nederlandse publiek nog niet klaar om producten online te kopen en ook de technische mogelijkheden waren nog beperkt. Andere winkelketens binnen het concern, zoals Hunkemöller deed het online beter.
De Bijenkorf besloot tot de herlancering van de webshop naar aanleiding van toenemende belangstelling voor de online-activiteiten. “Op de dagen waarop nog wel online verkocht werd, zoals gedurende de dwaze dagen, was de interesse groot,” vertelt Mark Robbers, coördinator van onlineactiviteiten bij het warenhuis. “De behoefte blijkt er dus toch te zijn onder onze consumenten.”
Concrete details over hoe de webshop wordt ingericht en op welke wijze die zal verschillen van zijn voorganger, kan de Bijenkorf momenteel niet geven. De plannen over de opzet van de webshop verkeren nog in een heel prille fase. Wel is al duidelijk dat het assortiment van de webshop gedeeltelijk zal verschillen van dat in de winkel. In de vorige editie van de online store was het assortiment één op één gelijk. In de nieuwe versie zullen de artikelen in de winkel en de website meer een aanvulling op elkaar zijn.