Bijenkorf gaat concurreren met Harrods en Lafayette
Uren kan ik struinen door warenhuizen als Harrods in Londen en Galeries Lafayette in Parijs. Natuurlijk hebben wij in Nederland de Bijenkorf, maar die kan echt niet tippen aan zijn buitenlandse concurrenten. De bijenkorf is geregeld een zooitje, kleren liggen door elkaar en verkoopsters die zich gedragen alsof De Bijenkorf van hen is, zijn mijn beelden van Nederlands luxueuste warenhuis. En heb je eindelijk iets leuks gevonden, dan heeft iedereen eraan zitten plukken en ziet het er niet meer uit. Maar aan dit gruwelbeeld van De Bijenkorf schijnt een einde te komen, las ik op nu.nl.
Warenhuisketen De Bijenkorf gaat zich namelijk meer richten op luxe producten van topmerken als Gucci en Armani. Ook wil de warenhuisketen zijn eigen basiscollectie verbeteren met nieuwe stoffen en door goed de trends te volgen. Een kleermaker die ter plekke een pak aanpast, is binnenkort ook in de winkels te vinden.
De Bijenkorf wil de eigenaren van luxe merken hun schoenen, tassen, kleding en parfums in eigen winkeltjes in de warenhuizen laten verkopen. Dat gebeurt in topwarenhuizen in het buitenland ook en met deze warenhuizen wil De bijenkorf gaan concurreren. De onderneming heeft Gucci, Armani en Ermenegildo Zegna al binnengesleept. Met Louis Vuitton, Dior en Hermès wordt nog gesproken.
Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn, een warenhuis in Nederland dat net zo luxe is als Harrods. Het zal ook nog wel eventjes duren voordat alle designercollecties bij de Bijenkorf te koop zijn. Maar ja, alleen al een Gucci shop in De bijenkorf is een hele vooruitgang.